میز هیدرولیک با ظرفیت 300 کیلوگرم

میز هیدرولیک با ظرفیت 300 کیلوگرم، میز هیدرولیک وسیله ای مفید است برای حمل، تخلیه، بارگیری و جابجایی آسان با استفاده از چرخ های میز و پائین و بالا بردن قطعات برای تعمیر یا نصب آنها روی ماشین آلات و تابلوها و …

دریافت میز هیدرولیکی

این میز در کارتونی به ابعاد 95* 53* 39 سانتیمتر بسته بندی شده و وزنش حدود 85 کیلوگرم است. ابعاد کارتن طوری است که بطور معمول نمی توان آن را با خودروهای سواری معمولی حمل کرد. برای حمل کارتن میز هیدرولیک می توان از وانت یا خودروی SUV استفاده کرد. ابعاد خود ميز هيدروليک 85.5* 50* 5 سانتی متر است.

بعد از باز کردن کارتن میز هیدرولیکی میبینیم که دسته میز و پدال مربوط به جک بالابر آن جدا از میز هیدرولیک و روی سینی میز قرار گرفته اند. ابتدا لازم است دسته میز و پدال آن را در محل خود نصب کنیم. نصب دسته و پدال به آسانی و فقط با بستن پیچ های آن انجام می شود. جهت نصب آسانتر دسته میز هیدرولیک می توانیم میز را به حالت عمودی در آوریم تا به راحتی پیچ های دسته حرکت میز هیدرولیک را محکم کنیم.

دسته حرکت میز فقط برای حرکت دادن میز استفاده می شود و ضامن تخلیه جک میز هیدرولیک نیز روی آن است. بالا بردن میز هیدرولیک توسط پدال پایی انجام می شود.

بعد از نصب دسته و پدال میز هیدرولیک و محکم کردن پیچ ها، میز هیدرولیک آماده استفاده است. بنابراین از زمان تحویل میز هیدرولیک در درون کارتن می توان در عرض کمتر از ده دقیقه میز را به آسانی آماده کار کرد. کیفیت ظاهری فلزات و جوشکاری های این میز هیدرولیک عالی نیست ولی در حد مطلوب است.

دو چرخ عقب (سمت دسته حرکت) میز هیدرولیک دارای ترمز هستند. ترمز چرخ ها بصورت یک زائده و پدال کوچک روی چرخ است. در ابتدا برای کسانی که با اینگونه وسایل کار نکرده اند شاید استفاده از ترمز اندکی دشوار باشد ولی به زودی استفاده از آن عادی و بسیار ساده می شود. قطر چرخ های این میز هیدرولیک 127 میلی متر است. چرخ ها برای بیشتر سطوح مناسب هستند. بهتر است روی سطوح نا صاف استفاده نشوند ولی برای داخل سالن ها، پارکینگ ها، سطوح صاف داخل دفتر کار، اتاق فنی و تعمیرات بسیار مناسب هستند. راه بری و چرخاندن این میز هیدرولیک از جک پالت (پالت تراک) آسانتر است. این میز هیدرولیک به راحتی در کابین آسانسور با عرض در ورودی 80 سانتی متر و عمق کابین 1 متر جا می شود. بنابراین به راحتی می توان در دفتر کار یا حتی خانه از این میز استفاده کرد و بار را از وانت به دفتر کار انتقال داد یا برعکس و با توجه به اینکه توسط این میز بار بالا می آید می توان به راحتی کارهایی که لازم است مانند بررسی و انجام تعمیرات و تغییرات را روی بار انجام داد و سپس بار را پایین آورد. این میز هیدرولیک در حالت بدون بار با 29 بار پدال زدن کاملا بالا رفت و در زمان حدود 12 ثانیه کاملا پایین آمد.

حداقل ارتفاع سینی میز از زمین 34 سانتی متر است که به این معنی است که اگر اجسام سنگین را روی زمین می گذاریم باید به اندازه 34 سانتی متر آنها را بلند کنیم تا روی سینی میز هیدرولیک قرار دهیم. البته می توان سطوح هم ارتفاع با سینی میز را مثلا با قرار دادن چند پالت چوبی روی هم ایجاد کرد تا نیاز به بلند کردن اجسام سنگین نباشد و فقط با قرار دادن میز کنار بار بشود بار را روی میز هل داد.

نکته ای که در استفاده از میز هیدرولیک باید در نظر داشت این است که از میز هیدرولیک نباید در سطوح شیبدار استفاده کنیم چون احتمال حرکت نا خواسته میز یا بار آن در سطح شیبدار وجود دارد.