مقایسه لیفتراک کانتر بالانس و ریچتراک

سلام من محمد امین یادگاری هستم. در مقاله های قبلی در مورد نحوه شارژ باتری های خودروهای برقی و کنترلر شارژر آنها صحبت شد. حال در این مقاله در مورد ریچتراک ها و لیفتراک های کانتر بالانس تحقیق میکنم. سعی میکنم مقایسه خوبی بین لیفتراک های کانتر بالانس و ریچتراک ها را ارایه دهم.

زمانی که صحبت از لیفتراک ها می شود تصوری که در ذهن اکثریت انسان ها شکل میگیرد لیفتراک های کانتر بالانس می باشد.

بدون شک یکی از محبوب ترین و پر کاربرد ترین لیفتراک ها؛ لیفتراک های کانتر بالانس هستند.

لیفتراک های کانتر بالانس :

کانتر بالانس

 

 

نام این لیفتراک ها از نوع طراحی این ماشین ها برگرفته شده است. در عقب این لیفتراک ها وزنه ای وجود دارد تا در هنگام بلند کردن بار دچار عدم تعادل نشود.

این ماشین ها بسیار قابل کنترل هستند و دقت بالایی در بلند کردن اجسام و بارها دارند.

لیفتراک های کانتر بالانس در انواع سه چرخ و چهار چرخ ارایه شده اند. این لیفتراک ها قابلیت استفاده در محیط بسته و محیط های باز را دارند.

این ماشین ها از قدرت خوبی برخوردار هستند و می توانند بارهای سنگین را جابجا کنند اما این میزان بار بدون محدودیت نیست و نسبت به مدل و شرکت سازنده لیفتراک متفاوت می باشد.

این لیفتراک ها در سه نوع برقی دیزلی و دوگانه سوز ارایه شده اند.

اما میرسیم به گونه ای دیگر از لیفتراک ها که دارای ویژگی های منحصر به فردی است و این مزیت ها باعث محبوبیت روز افزون این نوع لیفتراک ها می شود.

ریچتراک ها:

 

ریچتراک

ریچتراک ها نیز ابزاری برای جابجایی بارها در انبارها و محیط های صنعتی می باشند.

این نوع از لیفتراک ها دارای پوشش ارتفاع بالایی هستند و ارتفاعی در حدود 13 متر را می توانند پوشش دهند. به همین دلیل در انبار هایی با ارتفاع قفسه بندی زیاد بسیار محبوب هستند و امکان استفاده از قفسه بندی های مرتفع را به کارخانه ها و انبارها می دهند.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این ماشین ها امکان حرکت شاخک ها به جلو و بازگشت شاخک ها را دارند. یعنی اپراتور دیگر نیازی به تنظیم دقیق فاصله خود و بار را ندارد و میتواند از قابلیت حرکت به جلو شاخک ها استفاده کند. علاوه بر این ریچتراک ها دارای اندازه نسبتا کوچکی هستند و طراحی این ماشین ها برای حرکت در راهرو های باریک صورت گرفته است. همه این موارد دست به دست هم داده تا ریچتراک ها سرعت و چابکی زیادی داشته باشد. از این رو ریچتراک بشدت مورد استقبال اپراتور ها و صاحبان انبار ها قرار گرفته است.

لیفتراک های کانتر بالانس در انبار هایی که نیازی به سرعت عمل بالا و چابکی ندارند و دارای قفسه بندی هایی با ارتفاع کم هستند میتوانند مفید باشند و ریچتراک ها با ویژگی های منحصر به فردی که دارند بیشتر مناسب انبار هایی با ارتفاع قفسه بندی بالا هستند و میتوانند به بهبود سرعت عمل اپراتور ها کمک ویژه ای کنند.