کنترلر هوشمند شارژر باتری، عملیات شارژ باتری توسط شارژرهای ترانسی و دیودی را بصورت هوشمند کنترل می کند و تاثیر مهمی در عمر باتری و زمان عملکرد باتری روی ماشین دارد.

کنترلر هوشمند شارژر باتری جایگزین مناسبی برای شارژرهایی که دارای کنترلر الکترونیکی نیستند یا کنترلر  الکترونیکی آنها کارایی لازم را ندارد و یا دارای مدارات تایمری هستند می باشد.

کنترلر هوشمند شارژر باتری برای استفاده در شارژرهایی که کنترل کننده ندارند یا برای جایگزینی سیستمهای قدیمی الکترونیکی یا سیستم های تایمری استفاده می شود.

میکرو پروسسور موجود رو این کنترلر دائما پروسه شارژ را کنترل می کند و اطلاعات لازم را توسط LED های روی پنل آن نمایش می دهد.

همچنین می تواند به طور اتوماتیک نوع باتری متصل شده به آن را از میان ولتاژهای  72V, 48V,36V, 24V تشخیص دهد. برای استفاده از آن در شارژرهای 80V لازم است توسط یک جامپر ساده این ولتاژ انتخاب شود.

این کنترلر شارژر امکان Equalize ( یکسان کردن ولتاژ سل های تشکیل دهنده باتری ) پس از اتمام شارژ را به راحتی و توسط کلید مربوطه فراهم می کند.

انتخاب انواع مختلف سل ها  و ولتاژهای مختلف برای هر سل و زمان های شارژ علاوه بر عملکرد هوشمند ولتاژی شارژر توسط Dip-Switch های موجود روی این برد الکترونیکی کنترلر هوشمند و اتوماتیک شارژر به راحتی انجام می شود.

رله داخلی این برد الکترونیکی کنترل هوشمند شارژر باتری تحمل جریان حداکثر 16A را دارد و می تواند بوبین کنتاکتور قطع و وصل کننده ترانسفورماتور درون شارژر را قطع و وصل کند. این کنترلر اتوماتیک شارژر برای شارژرهای تک فاز و سه فاز دیودی قابل استفاده است.

پنج LED و دو شاسی روی این کنترلر هوشمند شارژر باتری وجود دارد. LED ها بترتیب شارژ کامل باتری، در حال انجام بودن شارژ باتری، پایان عملیات بعد از شارژ  کامل باتری، وجود خطا در سیستم یا شارژ کامل نشده باتری در مدت 13 ساعت، انتخاب یا انجام شدن عملیات Equalize  سل های باتری را نشان می دهند. دو شاسی هم برای روشن و خاموش کردن شارژر و انتخاب یا عدم انتخاب عملکرد Eqalize پس از شارژ  کامل باتری استفاده می شوند.

توسط Dip-Switch  های موجود روی این برد الکترونیکی کنترل کننده هوشمند شارژر باتری می توان انتخاب کرد که انجام شارژ به محض متصل کردن باتری  آغاز شود یا توسط کلید موجود روی پنل اغاز شود.

می توان توسط Dip-Switch  های موجود روی این کنترل کننده شارژر باتری سطح ولتاژ هر سل باتری در شارژ کامل را مشخص کرد و می توان حداکثر مجاز سطح ولتاژ هر سل باتری را مشخص نمود.

همچنین زمان ادامه اعمال ولتاژ به باتری در حال شارژ پس از رسیدن به سطح ولتاژ شارژر کامل باتری توسط Dip-Switch  های موجود روی این کنترلر هوشمند شارژر باتری  از یک تا 300 دقیقه قابل انتخاب می باشد.

این برد الکترونیکی کنترلر هوشمند و اتوماتیک شارزرهای باتری مشمول 12 ماه خدمات گارانتی است. ساخت ایتالیاست و دارای استانداردهای زیر می باشد:

EN 50178

EN 60204

EN60335-1

EN60335-2-29

EN 55011

EN 61000-4-2

EN 61000-4-3

EN 61000-4-4

EN 61000-4-5

EN61000-4-6

EN 61000-4-11